image logo 1111
مجله سلامتی چنگال
دانستنی های تغذیه
کالری و ارزش غذایی به چقدر است؟ + خواص و نکات استفاده برای لاغری

کالری و ارزش غذایی به چقدر است؟ + خواص و نکات استفاده برای لاغری

نوشته مریم داوری
10 دقیقه مطالعه
به روز شده در 10شهریور1403
comment icon0
xfacebookcopy
کالری و ارزش غذایی به چقدر است؟ + خواص و نکات استفاده برای لاغری

اغلب ما نمی‌دانیم که کالری به چقدر است و به چه میزان از این میوه می‌توانیم در رژیم غذایی خود استفاده کنیم. میوه به یک میوه پرخاصیت است که ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارد. این میوه به عنوان سیب طلایی معروف بوده که در فصل پاییز و تابستان در دسترس قرار می‌گیرد. به دلیل خواص متعدد به، روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

به را می‌توان به صورت خام یا پخته استفاده کرد. همچنین از به برای تهیه مربا و انواع دمنوش‌های مختلف هم استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید از به در رژیم غذایی خود استفاده کنید، لازم است درباره کالری به و ارزش غذایی به خشک، پخته، مربای به، دمنوش به یا دیگر حالت‌های آن، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

در این مطلب اطلاعات کاملی راجع کالری به و ارزش غذایی آن، خواص به برای سلامتی و لاغری و نکات استفاده از آن در رژیم غذایی‌تان به شما می‌دهیم.

کالری به چقدر است؟

کالری شماری در بسیاری از رژیم‌های غذایی اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع برای اینکه بتوانید در روند کاهش وزن قرار بگیرید، باید میزان کالری دریافتی شما کمتر از کالری مورد نیاز بدن باشد. در این حالت بدن شروع به چربی سوزی کرده و انرژی مورد نیاز خود را از این طریق به دست می‌آورد. همین امر باعث شده تا کسب اطلاعات درباره لیست کالری مواد غذایی اهمیت بالایی برای افراد داشته باشد.

حالات محتلف به کالری (هر 100 گرم)
به خام 32 کالری
به پخته شده 57 کالری
به خشک شده 80 کالری
مربای به 132 کالری

به را در حالت‌های مختلف خام، پخته، مربای به، دمنوش و خشک می‌توان استفاده کرد. از این رو میزان کالری موجود در هر کدام از این حالات متفاوت است.

  • کالری به پخته شده: تقریبا برابر 32 کیلوکالری در هر 100 گرم
  • کالری به خام: برابر با 57 کیلوکالری در هر 100 گرم

به و ارزش غذایی بالای آن

یکی دیگر از روش‌هایی که معمولا برای مصرف به استفاده می‌شود، شکل خشک شده این میوه است. خشک شده همه میوه‌ها، میزان کالری به مراتب بیشتری نسبت به نمونه ساده آن‌ها دارند. این موضوع درباره میوه به هم صدق می‌کند. از این رو اگر به دنبال روشی هستید که ارزش غذایی میوه به حفظ شده و خواص بیشتری هم داشته باشد، توصیه می‌کنیم آن را به صورت پخته شده مصرف کنید.

دمنوش به هم یکی دیگر از روش‌های موجود در این زمینه بوده. بر اساس ارزش غذایی دمنوش به، می‌توانیم ادعا کنیم که کالری بسیار کمی داشته و انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

مربای به هم یکی از خوشمزه‌ترین مرباهای موجود است که شما می‌توانید انتخاب کنید. بر اساس جدول ارزش غذایی مربای به، میزان کالری موجود در هر 100 گرم مربای به، برابر با 132 کیلوکالری است.

 

ارزش غذایی به

اگر به دنبال تناسب اندام و تغذیه سالم هستید، توصیه می‌کنیم پیش از مصرف غذاهای مختلف، اطلاعات خود را درباره جدول ارزش غذایی بالا ببرید. در این بخش قصد داریم جدول ارزش غذایی میوه به را معرفی کنیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری از خواص آن بهره ببرید.

مواد تشکیل‌دهنده مقدار در هر 100 گرم
انرژی (کالری) 32 کیلوکالری
کربوهیدرات 20 گرم
پروتئین 1.68 گرم
چربی 0.46 گرم
آب 91.07 گرم
فیبر 1.67 گرم
قند 0.94 گرم
کلسترول 0.00

 

خواص به برای سلامتی و لاغری

به یکی از میوه‌های دوست‌داشتنی و پرخاصیت بوده که معمولا خوردن آن توصیه می‌شود. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو ممکن از این میوه استفاده کنید، لازم است درباره اصلی‌ترین خواص به اطلاعات کافی داشته باشید. از این رو در این بخش به معرفی چند نمونه از مهم‌ترین خواص این میوه می‌پردازیم:

  • کنترل اشتها و تاثیر به بر روی سیری
  • مدیریت و کاهش وزن با میوه به
  • کنترل قند خون برای افراد دیابتی
  • تاثیر به برای سلامت دستگاه گوارش

کنترل اشتها و تاثیر بر روی سیری

میوه به، قند و کالری بسیار کمی دارد؛ از این رو اگر به دنبال میوه‌ای هستید که احساس سیری بیشتری داشته باشید، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. فیبر موجود در این میوه برای ایجاد احساس سیری بیشتر تا حد زیادی کمک‌کننده است.

مدیریت وزن و کاهش وزن

میوه به به دلیل داشتن قند طبیعی و فیبر بالا می‌تواند تا حد زیادی در روند لاغری و کاهش وزن کمک‌کننده باشد. این میوه جایگزین بسیار خوبی برای انواع تنقلات و شیرینی‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید در رژیم‌های غذایی خود هم از این میوه استفاده کرده و نتایج مثبتی را به دست آورید.

کنترل قند خون برای افراد دیابتی

میزان قند موجود در این میوه بسیار کم است؛ از این رو بیماران دیابتی هم می‌توانند با خوردن این میوه در روند کنترل سطح قند خون خود، تا حد زیادی اثرگذار باشند. قند طبیعی موجود در این میوه برای تامین انرژی لازم در روند فعالیت‌های روزانه هم موثر است.

سلامت دستگاه گوارش

خوردن به در حالت‌های مختلف می‌تواند بر روی عملکرد سیستم گوارش هم اثرگذاری مثبتی را به همراه داشته باشد. فیبر موجود در این میوه فعالیت روده‌ها را ساده‌تر کرده و باعث می‌شود ناراحتی معده و مشکلاتی مانند یبوست تا حد زیادی کمتر شوند؛ در این حالت روند هضم غذا ساده‌تر انجام خواهد شد. همچنین میوه به برای برطرف کردن التهابات معده و سیستم گوارش هم تا حد زیادی موثر بوده و می‌تواند باعث تسکین زخم معده شود.

کالری به پخته در مقایسه با به خام کمتر است و برای لاغری، گزینه بهتری به شمار می رود.

خواص به پخته در طب سنتی

بر اساس اطلاعات موجود در طب سنتی، خوردن به پخته در طب سنتی هم خواص بسیار زیادی دارد. در این حالت به می‌تواند در روند برطرف کردن مشکلات تنفسی، انواع عفونت‌های ریوی و درمان سرماخوردگی تا حد زیادی موثر باشد.

میوه به سرشار از انواع ویتامین‌ها بوده که در حالت پخته فعال‌تر می‌شوند؛ به همین دلیل یکی از خواص به پخته در طب سنتی، تقویت سیستم ایمنی با تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن است. همچنین مصرف مداوم به در این حالت می‌تواند از بروز انواع بیماری‌های تنفسی، التهابات و تنگی نفس تا حد زیادی جلوگیری کند.

 

روش های استفاده از میوه به در رژیم غذایی

میوه به را می‌توان به روش‌های مختلفی در رژیم غذایی قرار داد و از مزایای آن بهره‌مند شد. در هر کدام از این حالات، خواص و مواد مغذی موجود در این میوه به بدن می‌رسند. در این قسمت قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا چطور به صورت عملی میوه به را در رژیم غذایی و لاغری خود بگنجانید:

1. به خام به صورت میان وعده

در راحت‌ترین حالت ممکن شما می‌توانید به را به صورت خام همانند دیگر میوه‌ها به عنوان میان وعده استفاده کنید. میزان آب و فیبر موجود در این میوه بالا بوده و خوردن آن به این صورت می‌تواند مزایای گوناگونی را به همراه داشته باشد.

2. استفاده از به در سالادها و غذاهای کم کالری

یکی دیگر از روش‌هایی که شما می‌توانید از ارزش غذایی به بهره‌مند شوید، استفاده در انواع سالادها و غذاهای کم کالری است. برای مثال می‌توانید با استفاده از به خام سالاد درست کرده یا به پخته شده را در خورش‌ها به کار ببرید. ارزش غذایی به پخته هم حفظ شده و می‌تواند تا حد زیادی برای بدن مفید باشد؛ از این رو شما می‌توانید آن را هم به صورت پخته و هم خام، با انواع سبزیجات مختلف ترکیب کرده و در رژیم غذایی خود قرار دهید.

3. تهیه آب به و عصاره برای نوشیدنی های سالم

ارزش غذایی دمنوش به و انواع نوشیدنی‌های بر پایه این میوه، بالا بوده و می‌تواند برای بدن تا حد زیادی مفید باشد. از این رو یکی دیگر از راه‌های بهره بردن از خواص به تهیه این‌گونه نوشیدنی های سالم و رژیمی است. برای مثال شما می‌توانید چای به درست کرده یا دانه‌های به را برای داشتن یک دمنوش ضد سرماخوردگی، بجوشانید.

ارزش غذایی بالای دمنوش و عصاره به

4. مصرف به پخته در غذاها و دسرها

کالری به پخته نسبت به میوه خام کمتر است؛ از این رو می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تهیه انواع غذاها و دسرهای مختلف باشد. خورش به و سایر غذاهایی که بر پایه میوه به تهیه می‌شوند، حاوی مواد مغذی گوناگونی بوده و می‌توانند نیاز بدن را به صورت کامل برآورده کنند.

 

نکات مهم در استفاده از میوه به برای لاغری

برای اینکه بتوانید ارزش غذایی میوه به را حفظ کرده و به بهترین نحو ممکن از خواص آن بهره‌مند شوید، لازم است در زمان استفاده از این میوه به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید. در این بخش به معرفی چند نمونه از این نکات می‌پردازیم:

1. میزان مصرف مناسب به در رژیم غذایی روزانه

میوه به خواص متعددی دارد و می‌تواند به سلامتی و لاغری شما کمک کند. با این وجود شما به هیچ عنوان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. معمولا توصیه می‌شود برای کاهش وزن و بهبود سلامتی، مصرف میوه به را بالاتر از 75 کالری در یک روز نبرید. این میزان میوه در طول روز می‌تواند تمام نیاز شما را به مغذی موجود در آن‌ها تأمین کند.

2. تداخلات دارویی و محدودیت های مصرف

از دیگر نکات مهمی که در روند آشنایی با خواص و کالری به باید به آن بپردازیم، تداخلات دارویی و ممنوعیات مصرف این میوه است. این میوه دارای طبع گرم است؛ از این رو توصیه می‌شود افرادی که طبع گرمی دارند از خام خوردن آن پرهیز کنند.

مصرف بیش از حد این میوه می‌تواند در برخی از مواقع مسدود شدن رگ‌ها و بروز برخی مشکلات گردش خون را به دنبال داشته باشد؛ از این رو افرادی که داروهایی از این قبیل را استفاده می‌کنند و درگیر مشکلات گردش خون هستند، اصلا نباید میوه به را به صورت خام بخورند.

کمتر بودن کالری به خام در مقایسه با به خشک شده

پرز و کرک‌های موجود بر روی پوست میوه هم در برخی از مواقع ممکن است مشکلاتی را برای فرایند هضم به وجود آورد. در این حالت فرد دچار سنگینی معده شده و سیستم گوارش و تنفس هم درگیر اختلالاتی می‌شوند. پس افرادی که ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی داشته و داروهای مرتبط مصرف می‌کنند، نباید میوه به را به صورت خام مصرف کنند.

 

سوالات متداول درباره به و خواص آن برای لاغری

1. به را خام بخوریم یا پخته؟

بهترین روش برای مصرف میوه به، به صورت پخته، کمپوت، مربا و یا ترکیب آن در غذاها و خوراک‌های مختلف است. حالت پخته شده آن عطر و طعم بی‌نظیری دارد.

2. آیا میوه به چاق‌کننده است؟

کالری به بسیار کم بوده و می‌تواند تا حد زیادی در روند کاهش وزن سریع به شما کمک کند. فیبر موجود در این میوه از پرخوری و باز شدن اشتها جلوگیری کرده و شما را در مسیر لاغری قرار می‌دهد.

کالری مربای به و ارزش غذایی آن

میوه به را می‌توانیم به عنوان یک میوه پرخاصیت معرفی کنیم که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. میوه به دارای خواص گوناگونی بوده و شما به راحتی از طریق روش‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. در قسمت‌های قبلی به صورت کلی به بررسی کالری یک عدد به متوسط در حالت خام، پخته شده، خشک و یا مربا پرداختیم. از این رو شما می‌توانید با آگاهی کامل از این میوه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

همچنین روش‌های استفاده از ارزش غذایی به و خواص به پخته شده در طب سنتی را نیز معرفی کردیم. قرار دادن میوه به در رژیم غذایی روزانه مزایای گوناگونی دارد که در قسمت‌های قبلی به چند نمونه از آن‌ها پرداختیم تا شما بتوانید از این موارد بهره‌مند شوید.

 

منابع: healthline, nutritionix

5/5 - (6 امتیاز)
xfacebookcopy
back to top icon
بازگشت به بالا
دیدگاهتان را بنویسید(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.)
نام
ایمیل
نظرات
اولین نظر را بنویسید
  • فهرست مطالب
  • کالری به چقدر است؟
  • ارزش غذایی به
  • خواص به برای سلامتی و لاغری
  • خواص به پخته در طب سنتی
  • روش های استفاده از میوه به در رژیم غذایی
  • نکات مهم در استفاده از میوه به برای لاغری
  • سوالات متداول درباره به و خواص آن برای لاغری