image logo 1111
مجله سلامتی چنگال
مطالب رژیم لاغری
دریافت رژیم لاغری رایگان + برنامه 7 روزه رژیم لاغری

دریافت رژیم لاغری رایگان + برنامه 7 روزه رژیم لاغری

نوشته فاطمه استدلال
15 دقیقه مطالعه
به روز شده در 08مرداد1403
comment icon1
xfacebookcopy
دریافت رژیم لاغری رایگان + برنامه 7 روزه رژیم لاغری

رسیدن به تناسب اندام علاوه بر حفظ سلامتی باعث بهبود اعتماد به نفس می‌شود. اما پرداخت هزینه برای دریافت رژیم مناسب ممکن است برای تعدادی از مردم چالش‌برانگیز باشد. از این‌رو بسیاری از افراد به دنبال رژیم غذایی لاغری رایگان برای کاهش میزان چربی‌های اضافه و رسیدن به وزن ایده‌آل هستند.

گاهی‌اوقات بعضی از مراکز پزشکی اقدام به ارائه رژیم رایگان ‌می‌کنند. این رژیم‌ها معمولا بر خوردن مواد غذایی سالم و کاهش مصرف غذاهای مضر تاکید دارند.

اگر شما هم به دنبال برنامه غذایی کاهش وزن رایگان هستید، با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این زمینه بررسی کنیم و یک نمونه برنامه رژیم لاغری رایگان در اختیارتان قرار دهیم.

رژیم غذایی لاغری رایگان؛ نکات حیاتی در رعایت رژیم لاغری

رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند که بهترین رژیم لاغری رایگان را انتخاب کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید:

1. تاکید بر مصرف سبزیجات، چربی‌های سالم و پروتئین‌های کم‌چرب

هنگام دریافت برنامه غذایی کاهش وزن رایگان توجه داشته باشید که حتما شامل منابع غذایی سالم و مغذی باشد.

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج، کاهو، خیار، کرفس و گل کلم از غذاهای بسیار مفید و کم‌کربوهیدرات هستند. همچنین بهتر است در رژیم‌های لاغری از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون استفاده شود.

پروتئین‌های سالم و کم‌چرب نیز باید در رژیم رایگان وجود داشته باشند. سالم‌ترین منابع پروتئین شامل مرغ، ماهی، میگو، لبنیات کم‌چرب، تخم‌مرغ و حبوبات هستند. (مشاهده رژیم لاغری پروتئین)

2. کاهش مصرف کربوهیدرات‌های ساده و غذاهای فرآوری شده

در رژیم‌ غذایی لاغری رایگان باید میزان مصرف شکر، کربوهیدرات‌های ساده و غذاهای فرآوری شده کاهش یابد. هر چقدر میزان کربوهیدرات و شکر غذا بیشتر باشد، سطح انسولین بالاتر می‌رود و چربی بیشتری در بدن ذخیره می‌شود. کاهش میزان انسولین با چربی‌سوزی و خروج آب اضافی از بدن همراه است. همین امر به کاهش وزن کمک می‌کند. خوب است بدانید که رژیم‌‌های کتو و اتکینز جزو رژیم‌های کم کربوهیدرات محسوب می‌‌شوند.

برای لاغر شدن لازم است مصرف غذاهایی که حاوی مقدار زیادی نشاسته و کربوهیدرات هستند (از جمله سیب‌زمینی مخصوصا به صورت سرخ‌شده، شکلات، کیک، نوشابه‌ و…) را کاهش دهید.

3. استفاده از قند طبیعی به جای قند مصنوعی

برنامه رژیم لاغری رایگان باید دارای کمترین میزان قند و بیشترین میزان پروتئین و سبزیجات باشد. توصیه می‌شود تا حد امکان به جای قندهای مصنوعی از قندهای طبیعی مانند توت استفاده کنید.

4. حذف نکردن وعده‌های غذایی

در رژیم غذایی لاغری رایگان نباید هیچ کدام از وعده‌ها حذف شده باشد. حذف وعده‌های غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک نمی‌کند، بلکه باعث افزایش میزان گرسنگی و پرخوری در وعده‌های بعدی می‌شود. به همین دلیل، باید تمام وعده‌های غذایی را مصرف کنید.

5. نوشیدن آب فراوان

مصرف آب علاوه بر کمک به کاهش وزن می‌تواند انرژی زیادی را در طول روز برای شما به همراه داشته باشد. به جای استفاده از نوشیدنی‌های چاق‌کننده و مضر مثل نوشابه بهتر است در طول روز حجم بالایی آب بنوشید.

 

اصول طراحی یک رژیم غذایی لاغری رایگان برای خودتان!

یک رژیم غذایی اصولی به مرور زمان تاثیر خود را نشان می‌دهد. اگر رژیم در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن قابل‌توجهی شود، قطعا سلامتی شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. به همین دلیل، بهتر است از رژیم‌هایی استفاده کنید که روی اصلاح عادت‌های غذایی شما تمرکز دارند وزن‌تان را به تدریج کاهش می‌دهند.

طراحی یک رژیم لاغری شخصی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. با این حال، با رعایت نکات زیر می‌توانید به یک برنامه سالم و موثر دست پیدا کنید:

1. مطمئن شوید که برای کاهش وزن آماده هستید

کاهش وزن طولانی‌مدت به زمان‌بر است و به تلاش نیاز دارد. پس مطمئن شوید که آماده خوردن غذاهای سالم و تحرک بیشتر هستید. سوالات زیر برای شفاف‌تر شدن این موضوع به شما کمک خواهد کرد:

  • آیا تمایل زیادی به تغییر عادات برای کمک به کاهش وزن دارم؟
  • آیا برای مقابله با استرس از غذا استفاده می‌کنم؟
  • آیا آماده یادگیری روش‌های جدید برای مقابله با استرس هستم؟
  • آیا برای مدیریت استرس به حمایت اطرافیان یا متخصص نیاز دارم؟
  • آیا حاضرم عادات غذایی خود را تغییر دهم؟
  • آیا حاضرم سطح فعالیت بدنی خود را افزایش دهم؟
  • آیا می‌توانم زمان کافی برای ایجاد این تغییرات صرف کنم؟

برنامه‌ریزی برای تنظیم رژیم کاهش وزن

2. اهداف واقع‌بینانه تعیین کنید

سعی کنید در درازمدت لاغری شوید و هر هفته 0/5 تا یک کیلوگرم وزن کم کنید. برای انجام این کار باید حدود 500 تا 750 کالری بیشتر از آنچه که در طول روز مصرف می‌کنید، بسوزانید.

کاهش 5 درصد از وزن فعلی ممکن است هدف خوبی برای شروع باشد. این میزان کاهش وزن که برای یک فرد 82 کیلویی معادل چهار کیلوگرم است، خطر ابتلا به بعضی از بیماری‌های مزمن مثل دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید 2 نوع هدف داشته باشید:

  • هدف عملی: هدفی که به عملکرد شما مربوط است تا تغییرات سالم بسازید و به نتیجه مطلوب خود برسید؛ مثلا 30 دقیقه پیاده‌روی در روز
  • هدف بر اساس نتیجه: چیزی که می‌خواهید به آن برسید؛ مثلا کاهش پنج کیلوگرم وزن در طول یک ماه

3. یک برنامه منظم داشته باشید

یکی از مهم‌ترین اصول برای داشتن رژیم غذایی شخصی‌سازی‌ شده، برنامه‌ریزی منظم است. یک رژیم مناسب باید برنامه‌ای کاملا دقیق برای مصرف وعده‌های غذایی مختلف داشته باشد. علاوه بر آن، لازم است ورزش‌ منظم را هم شامل شود. استمرار و برنامه‌ریزی درست برای رسیدن به هدف بسیار مهم است.

4. شرایط خود را در نظر بگیرید

قبل از طراحی یا شروع هر نوع رژیمی باید سن، جنسیت، وزن فعلی، وضعیت سلامتی، سطح فعالیت بدنی، سبک زندگی و داروهای مصرفی خود را بررسی کنید. چون این عوامل روی نیازهای تغذیه‌ای شما تاثیر دارند.

5. از تعادل و تنوع غافل نشوید

رژیم غذایی باید ترکیب مناسبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم را در اختیار بدن قرار دهد. برای رسیدن به این هدف لازم است به اندازه کافی میوه، سبزی، غلات کامل، حبوبات، لبنیات کم‌‌چرب، ماهی و مرغ بخورید.

6. رژیم خود را اصلاح  کنید

ثبت تغییرات وزن و بازبینی رژیم غذایی از اصول مهمی است که باید به آن توجه کنید. به عبارت دیگر، لازم است هر چند وقت یک‌بار رژیم غذایی خود را بازبینی کرده و در صورت لزوم بعضی از موارد آن را اصلاح کنید.

7. طرز فکر خود را تغییر دهید

خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم فقط مخصوص چند هفته یا چند ماه نیست. برای جلوگیری از اضافه وزن باید این تغییرات سالم را برای همیشه در سبک زندگی خود بگنجانید.

به عادت‌های منفی یا چالش‌های دیگری که در گذشته شما را از کاهش وزن باز داشته‌اند فکر کرده و برای مقابله با آن‌ها در آینده برنامه‌ریزی کنید.

اگر برای این کار به کمک نیاز دارید، از اپلیکیشن چنگال استفاده کنید. چنگال نه تنها روش اصلاح سبک زندگی را به شما می‌آموزد، بلکه یک رژیم غذایی اصولی برایتان تنظیم می‌کند. این رژیم به گونه‌ای است که می‌توانید در حین پیروی از آن مواد غذایی مختلف را جایگزین کنید و همراه با خانواده غذا بخورید.

 

چند نوع رژیم غذایی معروف که برای دریافت آن بهتر است با متخصص مشورت کنید

تاکنون رژیم‌های غذایی متنوعی در دنیا طراحی‌ شده‌اند که همگی وعده کاهش وزن سریع را می‌دهند. با این حال، بعضی از آن‌ها ممکن است محدودیت‌های زیادی را برای غذا خوردن شما ایجاد کنند.

هر چقدر میزان محدودیت‌های رژیم کاهش وزن شدیدتر باشد، احتمال بروز عوارض جدی بیشتر است. در ادامه به چند نمونه رژیم لاغری که بهتر است قبل از امتحان کردن آن‌ها با متخصص تغذیه مشورت کنید، اشاره می‌کنیم.

1. رژیم اتکینز

رژیم اتکینز معروف‌ترین رژیم کاهش وزن کم‌کربوهیدرات در جهان است. این رژیم غذایی ادعا می‌کند که می‌تواند بدون گرسنگی به کاهش وزن سریع منجر شود.

رژیم اتکینز از چهار مرحله تشکیل شده است. برای مثال، در اولین مرحله آن که فاز القایی نام دارد می‌توانید به مقدار نامحدود چربی و پروتئین بخورید، اما باید میزان مصرف کربوهیدرات را به 20 گرم در روز کاهش دهیدکه در طی آن بدن شما چربی را به ترکیباتی به نام کتون به عنوان منبع اصلی انرژی بدنتان تبدیل می‌کند؛ پس از آن، رژیم اتکینز از شما می‌خواهد که به تدریج کربوهیدرات‌های مصرفی خود را افزایش دهید.

رژیم غذایی لاغری رایگان اتکینز

2. رژیم گیاه‌خواری

یک کار علمی مفید درباره اثرگذاری رژیم گیاهخواری: در یک مطالعه 2 ساله روی 64 زن مسن دارای اضافه وزن، آن‌هایی که رژیم گیاه‌خواری داشتند تقریبا چهار برابر بیشتر از کسانی که از رژیم غذایی کم‌چرب پیروی می‌کردند، وزن از دست دادند.

اگر به دنبال رژیم غذایی لاغری رایگان از نوع گیاه‌خواری هستید، با متخصص تغذیه مشورت کنید. چون در بعضی از انواع آن تعداد زیادی از غذاهای حیوانی سالم حذف شوند که این امر خطر ابتلا به کمبود مواد مغذی را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، رژیم‌های گیاه‌خواری بسته به نوع غذاهایی که دارند می‌توانند سالم یا ناسالم باشند. مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی فرآوری شده نه تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه ضرر هم دارد.

3. رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک هم مثل رژیم اتکینز بر کاهش مصرف کربوهیدرات تاکید دارد. اما برخلاف آن، میزان دریافت کربوهیدرات را به تدریج افزایش نمی‌دهد. به عبارت دیگر، میزان کربوهیدرات دریافتی خود را باید در حد بسیار کم نگه دارید تا به وزن مناسب برسید.

رژیم اتکینز با کاهش سطح انسولین و تغییر منبع سوخت اولیه از قند به کتون عمل می‌کند و از آن به عنوان منبع انرژی در بدنتان استفاده می‌کند.

4. رژیم غذایی 5:2

رژیم غذایی 5:2 یک نوع رژیم فستینگ یا روزه‌داری متناوب است. در این رژیم، شما به مدت پنج روز در هفته مثل همیشه غذا می‌خورید؛ اما در 2 روز دیگر انرژی دریافتی خود را به 500 تا 600 کالری در روز محدود می‌کنید.

پیروی از رژیم غذایی 5:2 ممکن است در مقایسه با سایر انواع فستینگ آسان‌تر باشد. با این حال، توصیه می‌شود در مورد مزایا و عوارض احتمالی آن با متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

چه کسانی باید تحت نظر متخصص، رژیم غذایی لاغری دریافت کنند؟

افراد ممکن است در مسیر کاهش وزن با چالش‌های مختلفی مواجه شوند که برای حل آن‌ها به مشاوره تخصصی نیاز داشته باشند. کسانی که مجاز به امتحان کردن رژیم غذایی لاغری رایگان نیستند و حتما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند عبارت اند از:

افرادی که باید وزن زیادی از دست بدهند کسانی که شاخص توده بدنی (BMI) بسیار بالایی دارند، باید از یک برنامه غذایی دقیق پیروی کنید و پیوسته تحت نظر باشند تا از کاهش وزن سالم و ایمن برخوردار شوند.
کسانی که علیرغم چند بار رژیم گرفتن هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند افرادی که بارها تلاش کرده‌اند با رژیم‌های مختلف وزن خود را کاهش دهند و موفق نشده‌اند، به بررسی دقیق‌ و راهنمایی تخصصی دارند.
زنان باردار یا شیرده نیازهای تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده با سایر افراد جامعه متفاوت است. رژیم غذایی این افراد باید به گونه‌ای تنظیم شود که نیازهای مادر و کودک را به طور کامل برآورده کند.
کودکان و نوجوانان افراد کم‌سن و سال برای رشد به تغذیه مناسب و کافی نیاز دارند. بنابراین رژیم غذایی آن‌ها باید توسط متخصص تغذیه تنظیم شود تا با کمبود مواد مغذی ضروری مواجه نشوند.
ورزشکاران و افراد بسیار فعال نیازهای تغذیه‌ای ورزشکاران با کسانی که تحرک کمی دارند، متفاوت است. رژیم غذایی این افراد باید به دقت تنظیم شود تا به حفظ عملکرد بهینه و سلامت عمومی آن‌ها کمک کند.
افراد با نیازهای تغذیه‌ای خاص کسانی که به دلیل آلرژی، عدم تحمل‌ مواد غذایی (برای مثال، عدم تحمل لاکتوز) یا محدودیت‌های غذایی (مثل گیاه‌خواری) به رژیم غذایی خاصی نیاز دارند، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند.
بیماران افراد مبتلا به اختلال خوردن، دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌ قلبی، مشکلات گوارشی یا سایر بیماری‌های مزمن باید رژیم لاغری را تحت نظر متخصص تغذیه شروع کنند.

 

رژیم غذایی مناسب زنان باردار

نمونه برنامه رژیم لاغری رایگان

در این بخش یک نمونه رژیم لاغری یک ماهه رایگان در اختیارتان قرار می‌دهیم تا شما را با نحوه مصرف مواد غذایی مفید در طول روز آشنا کنیم.

غذاهایی که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید منبع خوب مواد مغذی ضروری هستند و نیازهای تغذیه‌ای بدن را تامین می‌کنند. به یاد داشته باشید که بسته به ذائقه و ترجیحات غذایی خود، می‌توانید آن‌ها را با مواد غذایی مشابه جایگزین کنید.

در صورت نیاز می‌‌توانید فایل برنامه لاغری زیر را از برنامه رژیم لاغری رایگان pdf دانلود کرده و در طول روز از آن استفاده کنید.صبحانه در رژیم غذایی لاغری رایگان

ناهار در رژیم لاغری رایگان

شام در رژیم لاغری رایگان

میان وعده در رژیم لاغری رایگان

 

تقویت نتایج رژیم غذایی لاغری رایگان با ورزش‌های مناسب

یکی از نکات بسیار مهمی که هنگام دریافت رژیم غذایی لاغری رایگان باید به آن توجه داشته باشید، برنامه منظم برای ورزش کردن است. از بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیاده‌روی

پیاده‌روی کردن برای لاغری برای افراد تازه‌کار گزینه خوبی محسوب می‌شود. چون به خرید تجهیزات خاصی نیاز ندارد و باعث خستگی شدید نمی‌شود. همچنین فشار زیادی روی مفاصل وارد نمی‌کند.

یک فرد 140 پوندی (65 کیلوگرمی) در هر دقیقه پیاده‌روی حدود 7/6 کالری انرژی می‌سوزاند. این میزان کالری‌سوزی برای یک فرد 180 پوندی (81 کیلوگرمی) تقریبا 9/7 کالری است.

برای شروع بهتر است سه تا چهار بار در هفته و هر بار 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. بعد از آن می‌توانید به تدریج مدت یا دفعات پیاده‌روی خود را افزایش دهید.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری هم ورزش دیگری است که فشار زیادی به مفاصل وارد نمی‌کند، اما سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

میزان کالری‌سوزی در یک دقیقه دوچرخه‌سواری برای یک فرد 140 پوندی (65 کیلوگرمی) به 6/4 کالری و برای یک فرد 180 پوندی (81 کیلوگرمی) به 8/2 کالری می‌رسد.

بر اساس تحقیقات، کسانی که به طور منظم دوچرخه‌سواری می‌کنند در مقایسه با دیگران از تناسب اندام بهتری برخوردار هستند. این ورزش همچنین حساسیت به انسولین را بهبود می‎‌بخشد و از بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودهنگام پیشگیری می‌کند.

تمرین با دمبل

ورزش با دمبل به رشد عضلات کمک می‌کند و میزان متابولیسم بدن را در زمان استراحت افزایش می‌دهد. در هر دقیقه تمرین با وزنه، یک فرد 140 پوندی (65 کیلوگرمی) حدود 7/6 کالری و یک فرد 180 پوندی (81 کیلوگرمی) تقریبا 9/8 کالری انرژی می‌سوزاند.

یک مطالعه 6 ماهه نشان داد که سه بار در هفته انجام 11 دقیقه تمرین قدرتی می‌تواند میزان متابولیسم را 7/4 درصد افزایش دهد. این میزان افزایش متابولیسم معادل سوزاندن 125 کالری اضافی در روز است.

تمرین اینتروال

صطلاح تمرین اینتروال که به آن تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) هم می‌گویند، برای توصیف فعالیت‌هایی استفاده می‌شود که شامل تمرینات کوتاه‌مدت شدید با دوره‌های ریکاوری متناوب هستند.

معمولا تمرین اینتروال 10 تا 30‌ طول می‌کشد و کالری زیادی می‌سوزاند. تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که این نوع ورزش برای سوزاندن چربی‌های شکم بسیار موثر است.

شما می‌توانید ورزش‌های مختلف را  به شکل اینتروال انجام دهید. برای مثال، 30‌ ثانیه به سرعت رکاب بزنید. سپس سرعت رکاب زدن را یک تا 2‌ دقیقه کاهش دهید. این کار را به مدت 10 تا 30 دقیقه به طور متناوب تکرار کنید.

شنا

گر به دنبال راهی برای افزایش اثربخشی رژیم غذایی لاغری رایگان هستید، می‌توانید شنا را امتحان کنید. چون به ازای هر دقیقه شنا یک فرد 140 پوندی (65 کیلوگرمی) یا 180 پوندی (81 کیلوگرمی) به ترتیب 9 و 11/6 کالری انرژی می‌سوزاند.

البته به نظر می‌رسد که نحوه شنا کردن بر میزان کالری سوزانده شده تاثیر داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان کالری‌سوزی شنای قورباغه از سایر انواع این ورزش بیشتر است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شنا این است که روی مفاصل فشار وارد نمی‌کند. بنابراین برای افراد آسیب‌دیده یا مبتلا به درد مفاصل گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

یوگا

یوگا معمولا یک ورزش مناسب برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود. اما در حقیقت کالری‌سوزی آن به قدری است که می‌تواند وزن بدن را کاهش دهد.

در یک مطالعه 12 هفته‌ای که روی 60 زن چاق انجام شد، 2‌ بار در هفته یوگا (هر بار به مدت 90 دقیقه‌) با 3/8 سانتی‌متر کاهش اندازه دور کمر همراه بود.

پیلاتس

یک فرد 140 پوندی (65 کیلوگرمی) در 30 دقیقه کلاس پیلاتس مبتدی 108 کالری و در کلاس پیلاتس پیشرفته 168 کالری انرژی می‌سوزاند.

بسیاری از مردم ورزش پیلاتس را لذت‌بخش می‌دانند که همین موضوع باعث می‌شود در درازمدت به انجام آن پایبند بمانند. پیلاتس همچنین کمردرد را کاهش می‌دهد و قدرت، تعادل، انعطاف‌پذیری و استقامت را بهبود می‌بخشد.

دویدن

دویدن هم می‌تواند اثربخشی رژیم غذایی لاغری رایگان را بهبود بخشد. یک فرد 140 پوندی (65 کیلوگرمی) در هر دقیقه دویدن 13/2 کالری انرژی می‌سوزاند. این میزان کالری‌سوزی برای یک فرد 180 پوندی (81 کیلوگرمی) به حدود 17 کالری می‌رسد.

محققان دریافته‌اند که دویدن می‌تواند به سوزاندن چربی احشایی که معمولا به عنوان چاقی شکمی شناخته می‌شود، کمک کند. این نوع چربی دور اندام‌های داخلی بدن انباشته می‌شود و احتمال ابتلا به ‌بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

برای شروع توصیه می‌شود سه تا چهار بار در هفته و هر بار به مدت 20 تا 30 دقیقه بدوید.

 

افزایش اثربخشی رژیم غذایی لاغری رایگان با ورزش

سوال متداول درباره رژیم غذایی لاغری رایگان

چگونه یک رژیم لاغری یک ماهه رایگان برای خود تنظیم کنیم؟

با توجه به جدول مواد غذایی مجاز و پیشنهادی در طول رژیم لاغری و همچنین نکاتی که باهم مرور کردیم (مانند نوشیدن آب، ورزش و …) می‌توانید یک رژیم یک ماهه رایگان را اجرا کنید. اگر دوست داشتید، ما را از نتایج آن باخبر کنید!


رژیم غذایی لاغری رایگان که بارها و بارها در سایت‌های مختلف مشاهده کرده‌اید، معمولا بر اساس اصول و قوانین مصرف درست مواد غذایی تهیه می‌شود. رژیم لاغری رایگان ممکن است برای بعضی از افراد مفید و موثر باشد، اما روی سایرین هیچ تاثیری نداشته باشد.

بهترین راهکار برای لاغر شدن اصلاح سبک غذایی و ورزش کردن است. با این کار به مرور زمان چربی‌های اضافی بدن از بین می‌روند و شما به تناسب اندام دلخواه‌تان می‌رسید.

اگر در دوران کودکی، نوجوانی، بارداری یا شیردهی به‌سر می‌برید یا بیماری خاصی دارید، برای لاغر شدن از متخصص تغذیه کمک بگیرید. همچنین اگر میزان اضافه وزن شما بسیار بالا است، برای کاهش وزن اصولی حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا با توجه به شرایط بدنی خود یک رژیم مناسب دریافت کنید.

منابع: mayoclinic, healthline, healthline

4.1/5 - (104 امتیاز)
xfacebookcopy
back to top icon
بازگشت به بالا
دیدگاهتان را بنویسید(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.)
نام
ایمیل
نظرات
اولین نظر را بنویسید
  • فهرست مطالب
  • رژیم غذایی لاغری رایگان؛ نکات حیاتی در رعایت رژیم لاغری
  • اصول طراحی یک رژیم غذایی لاغری رایگان برای خودتان!
  • چند نوع رژیم غذایی معروف که برای دریافت آن بهتر است با متخصص مشورت کنید
  • چه کسانی باید تحت نظر متخصص، رژیم غذایی لاغری دریافت کنند؟
  • نمونه برنامه رژیم لاغری رایگان
  • تقویت نتایج رژیم غذایی لاغری رایگان با ورزش‌های مناسب
  • سوال متداول درباره رژیم غذایی لاغری رایگان